Пређи на главни садржај

PREDUZETNIŠTVO IZRADA BIZNIS PLANA


Pojam biznis plana

• Biznis plan je pisani dokument koji detaljno opisuje predloženi novi poslovni poduhvat i predviđene poslove rezultate.
• Namenjen je preduzetniku, njegovom okruženju, potencijalnim poslovnim partnerima (banke, dobavljači, kupci, tržište rada i sl.) I konkurentima.

Biznis plan se radi u sledećim situacijama:
1. kada preduzetnik otvara novu firmu,
2. kada se vrše ulaganja u novi pogon, rekonstrukciju postojećeg,
3. kada se proširuje proizvodnja, uvodi nov ili poboljšava postojeći
proizvod,
4. kada preduzeće traži spoljne partnere,
5. kada se ulaže u oživljavanje preduzeća koje se nalazi u teškoćama,
6. kada preduzeće pokreće poslovni poduhvat, a nije u mogućnosti da ga
samo finansira,
7. kada preduzeće preduzima reorganizaciju i
8. kada treba prodati određeno preduzeće ili neki njegov deo.

Prilikom izrade biznis plana moraju uvažavati najmanje tri perspektive:
1. perspektiva preduzetnika (najbolje razume koncept i ideju, procese i
tehnologiju);
2. tržišna perspektiva (poslovanje se treba posmatrati očima kupaca,
odnosno potrošača) i
3. perspektiva investitora (očekuju da biznis plan pruži realne i uverljive
projekcije finansijskih veličina).



Biznis plan se sastoji iz četiri dela.


Nastavljamo da slažemo slagalicu J marketing plan ste uradili u prethodnom polugodištu i dobili ocenu iz tog dela. Sada radimo Finansijski plan ↷
1. uvodnog dela
2. operativnog plana
3. marketing plana   URAĐEN * (marketing plan ste uradili u prethodnom polugodištu i dobili ocenu iz tog dela)
4. finansijskog plana

Finansijski plan
• Finansijski plan pored operativnog i marketing plana predstavlja najznačajniji deo biznis plana.
• Njegov značaj je u tome što se na osnovu kvantitativnih pokazatelja donosi odluka o (ne)isplativosti realizacije planirane investicije.
• Glavna prednost kvantitativnog prikazivanja činjenica je u lakšoj razumljivosti i uporedivosti.

Da bi finansijski plan bio sveobuhvatan potrebno je da sadrži sledeće:↷

1. investiciona ulaganja,
2. izvore finansiranja,                     ovaj deo smo već započeli da radimo

3. obračun rezultata poslovanja,
4. finansijske izveštaje,
5. finansijsku analizu,
6. pokazatelje efiksanosti i
7. analizu u uslovima neizvesnosti.

ZADATAK: Za svoju preduzetničku ideju planirati ukupna ulaganja i izvore finansiranja

Ukupna vrednost ulaganja (investicija)
Naziv ulaganja
Iznos
Učešće

Ulaganje u opremu

Ulaganje u poslovni prostor

Nabavka sirovina i materijala

Nabavka nematerijalne imovine (licence, recapture, patenti)


Ostala ulaganja
Ukupno
100.0%


Izvori finansiranja (fnansiranje investicije)
Izvor finansiranja
Iznos
Učešće
Sopstvena sredstva
Subvencija (NSZ, Fond za razvoj)
Državna pomoć

Krediti *

Ostali izvori

Ukupno
100.0%

* opisati o kakvoj vrsti kredite se radi, kod koje banke
Izvore finansiranja kratko opisati u tekstu ispod tabele. Opisati kako ste obezbedili sopstvena sredstva, da li imate pomoćod porodice I prijatelja, koje fondove planirate da koristite I sl.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MEĐUNARODNA ŠPEDICIJA - ŠPEDITERSKA DOKUMENTA

ŠPEDITERSKA DOKUMENTA - FIATA dokumenta Često se u logističkom poslovanju javljaju slučajevi kada se prevozni dokument ne koristi kao dokaz za naplatu robe ili je roba plativa pre njegovog ispostavljanja. Takoñe je često izražena potreba za izdavanjem jedinstvenog transportnog dokumenta koji bi pokrivao celokupan transport od pošiljaoca do primaoca. Na ove pojave na tržištu špediteri su veoma brzo I efikasno reagovali ispostavljajući dokumente koji razrešavaju ove situacije u korist nesmetanog odvijanja spoljnotrgovinskog prometa. U te svrhe se koriste špediterska dokumenta koja je izdao Meñunarodni savez špediterskih udruženja (FIATA savez). Postoji pet različitih špediterskih potvrda a to su: ·          FCR – špediterska potvrda ·          FCT – transportna potvrda ·          FBL – teretnica za kombinovani transport ·          FWR – skladišna potvrda ·          SDT – potvrda pošiljaoca za prevoz opasne robe ŠPEDITERSKA POTVRDA - FCR (Fonwarding agent certificate o

ПРЕДУЗЕТНИШТВО: Значај предузетништва

  ЗНАЧАЈ ПРЕДУЗЕТНИШТВА Посматра се из угла предузетника али и из угла читавог друштва. Предузетник као појединац покреће и иницира пословну активност, производи производе или ствара услуге и тежи да оствари добит. Средства која зарађује користи као средства за живот своје породице и и задовољавање сопствених потреба. Предузетник запошљава себе, а често и чланове своје породице. Део добити предузетник реинвестира у проширење постојећег или започињање новог посла, тиме се задовољава критеријум одрживог развоја у дужем периоду. Са личног становишта за предузетника је значајан и осећај задовољства послом и постигнутим резултатима, осећај самосталности и независности у послу. Нпр. предузетник себи одређује радно време, динамику и начин рада.   Предузетништво је значајно за развој читаве привреде и друштва. Предузетник осим што запошљава себе и чланове своје породице, ангажује и запошљава друге раднике и плаћа порезе и доприносе држави. *Приходе које држава остварује наплатом

ПРЕДУЗЕТНИШТВО - ПРЕДУЗЕТНИЧКА ИДЕЈА; МЕТОДЕ ПРИКУПЉАЊА ПРЕДУЗЕТНИЧКИХ ИДЕЈА

9/10 ПРЕДУЗЕТНИЧКА ИДЕЈА Предузетничка идеја је представа о нечему што желимо да радимо (производ или услуга) да би смо задовољили жеље потрошача (купаца) и остварили властите интересе (добит). Идеја треба да: 1. Поседује тржишне и финансијске потенцијале – да је исплатива 2. Одражава личност и интересе предузетника: - Шта знам? - Шта желим? - Шта објективно могу да урадим? Најчешћа грашка коју предузетници праве када отпочињу бизнис   јесте то што упорно покушавају да продају производе и услуге које они воле и желе и у чијем стварању уживају. То што за производе и услуге постоје купци није довољно за успех предузетничке идеје. Важно је узети у обзир понуду – КОНКУРЕНЦИЈУ Најрационалније је да предузетник открије шта то купци желе да купе, а конкуренти не могу да понуде. Успешан бизнис се може изградити у у областима у којима предузетник нема искуства и резултате и за која није везан образовањем. Ризик је тада већи али се може смањити проналажењем партнера, с