Пређи на главни садржај

Реализација извозног шпедитерског посла и међународни документарни акредитив


REALIZACIJI IZVOZNOG POSLA

Pri realizaciji izvoznog posla uobičajena je sledeća procedura:
·         Prijem upita od inokupca
·         Slanje ponuda
·         Realizacija izvoznog posla koja podrazumeva
1.       Pripremu robe
2.       Pripremu dokumentacije
3.       Izvozno carinjenje robe
4.       Otpremu robe
5.       Naplatu izvezene robe

2. Dokumentacija koja je neophodna za realizaciju izvoznog posla je:
o   Otpremnica u tri primerka
o   Faktura u pet primeraka
o   Paking lista
o   Izjava o prferencijalnom poreklu u dva primerka – za vrednost izvoza do 6.000 evra
o   EUR1 obrazac za vrednost izvoza preko 6000 evra
o   JCI
o   Međunarodni tovarni list:CMR, Konosman...
o   Kontrolnik izvoza (do 2012. godine)
________________________________________________________________________
Kako osigurati naplatu izvoza pri ugovaranju izvoznog posla?
Jedan od najčešćih instrumenata obezbeđenja naplate je Međunarodni dokumentarni akreditiv.
Učesnici su:
Nalogodavac za otvaranje akreditiva – inokupac
Akreditivna banka – u kojoj kupac otvara akreditiv
Korespondentna banka –posrednik između prodavca i akreditivne banke
Korisnik akreditiva – prodavac

Kako se sastavlja izvozna faktura? 
Najvažniji izvozni dokumenat je Izvozna faktura.  Faktura za izvoz sadrži sve podatke o plaćanju, A Iznos na izvoznoj fakturi mora biti u stranoj valuti. Obavezno navesti paritet isporuke, bruto, neto težinu i broj paketa. Sastavni deo fakture čini broj kontrolnika izvoza. Faktura za izvoz sadrži klauzulu o poreskom oslobođenju
Za izvoz vrednosti do 6000 evra izvoznik mora da pripremi i Izjavu o poreklu robe. Za izvoz vrednosti preko 6000 evra izvoznik mora da pripremi obrazac EUR1 kojim se potvrđuje poreklo robe koja se izvozi

Kako se obavlja izovozno carinjenje robe?
Izvozni  JCI se popunjava na isti način kao i uvozni, koriste se faktura za robu, kodeks šifara i carinska tarifa. Jedina veća razlika je u obračunu dažbina: kod izvoza se naplaćuju samo određene naknade i takse za rad carinskih organa , ne i carina.
Tek nakon dostavljanja podataka o izvozu poslovnoj banci i rasporedu priliva, devizna sredstva će biti prebačena na devizni račun izvoznika
Svi podaci u vezi s izvozom evidentiraju se na obrascu Kontrolnik izvoza

Međunarodni dokumentarni akreditiv

Dokumentarni akreditiv je instrument međunarodnog plaćanja, koji predstavlja neopozivu obavezu akreditivne banke da po nalogu i za račun nalogodavca plati prezentovana dokumenta u skladu sa odredbama i uslovima akreditiva (Jednoobraznim pravilima i običajima za dokumentarne akreditive Međunarodne trgovinske komore u Parizu (UCP600 - Uniform Customs Practice))
Dokumentarni akreditiv je bankarski posao kojim se akreditivna banka (tj. banka u kojoj je otvoren akreditiv) po zahtevu svog komitenta (lice koje otvara akreditiv) obavezuje da sama ili preko druge banke izvrši isplatu određenog iznosa u korist ili po nalogu trećeg lica -korisnika akreditiva kada on preda određena dokumenta kojima dokazuje da jeizvršio ugovorne obaveze.
Prodavac predajom teretnice dokazuje da je poslao robu koja je predviđena u ugovoru i tada može da naplati kod banke ugovorenu sumu. Akreditiv doprinosi sigurnosti, naročito u međunarodnim plaćanjima, jer kupac plaća tek kada ima dokaz da je roba poslata, a prodavac zna da će mu biti plaćeno čim banci dostavi dokaze da je robu poslao. Plaćanje putem akreditiva je vrlo skupo pošto prouzrokuje visoke troškove bankarskih usluga, ipak, kada se posluje na visoko rizičnim tržištima, kao što su na primer zemlje u tranziciji, većina plaćanja se obavlja preko akreditiva.
Osnovne vrste akreditiva:
Nostro (uvozni) akreditiv - Po nalogu klijentai za njegov račun banka otvara akreditiv u korist inostranog prodavca (izvoznika)
Loro (izvozni) akreditiv- Inostrana banka otvara akreditiv u korist domaćeg prodavca (izvoznika)

Коментари

Популарни постови са овог блога

ПРЕДУЗЕТНИШТВО: Значај предузетништва

  ЗНАЧАЈ ПРЕДУЗЕТНИШТВА Посматра се из угла предузетника али и из угла читавог друштва. Предузетник као појединац покреће и иницира пословну активност, производи производе или ствара услуге и тежи да оствари добит. Средства која зарађује користи као средства за живот своје породице и и задовољавање сопствених потреба. Предузетник запошљава себе, а често и чланове своје породице. Део добити предузетник реинвестира у проширење постојећег или започињање новог посла, тиме се задовољава критеријум одрживог развоја у дужем периоду. Са личног становишта за предузетника је значајан и осећај задовољства послом и постигнутим резултатима, осећај самосталности и независности у послу. Нпр. предузетник себи одређује радно време, динамику и начин рада.   Предузетништво је значајно за развој читаве привреде и друштва. Предузетник осим што запошљава себе и чланове своје породице, ангажује и запошљава друге раднике и плаћа порезе и доприносе држави. *Приходе које држава остварује ...

MEĐUNARODNA ŠPEDICIJA - ŠPEDITERSKA DOKUMENTA

ŠPEDITERSKA DOKUMENTA - FIATA dokumenta Često se u logističkom poslovanju javljaju slučajevi kada se prevozni dokument ne koristi kao dokaz za naplatu robe ili je roba plativa pre njegovog ispostavljanja. Takoñe je često izražena potreba za izdavanjem jedinstvenog transportnog dokumenta koji bi pokrivao celokupan transport od pošiljaoca do primaoca. Na ove pojave na tržištu špediteri su veoma brzo I efikasno reagovali ispostavljajući dokumente koji razrešavaju ove situacije u korist nesmetanog odvijanja spoljnotrgovinskog prometa. U te svrhe se koriste špediterska dokumenta koja je izdao Meñunarodni savez špediterskih udruženja (FIATA savez). Postoji pet različitih špediterskih potvrda a to su: ·          FCR – špediterska potvrda ·          FCT – transportna potvrda ·          FBL – teretnica za kombinovani transport ·      ...

PREDUZETNIŠTVO: Pojam i vrste troškova

Pojam i vrste troškova U prethodnoj lekciji naučili ste da sastavite Bilans uspeha u kom su sa jedne strane suprostavljeni prihodi i rashodi sa druge strane. Rashode čine različite vrste troškova koje ste vi prikazali u vašim planskim bilansima uspeha. Definicija pojma troška glasi: Trošak je novčani izraz utrošaka. Utrošci su izraženi fizičkim jedinicama mere.   Npr. za proizvodnju jedne svečane haljine utrošili smo 3m tkanine, to je utrošak materijala. Ako je cena jednog metra tkanine npr. 2000,00 dinara – jedinična cena materijal, onda će trošak materijala za proizvodnju haljine biti 3*2000,00dinara=6000,00 dinara. Pre nego što proizvod ili uslugu ponudite na tržištu potrebno je da formirate cenu po kojoj ćete proizvod ili uslugu nuditi kupcima i pri tome morate vodit računa da ta cena pokrije vaše troškove jer u suprotnom poslovaćete sa gubitkom (spominjali smo ranije neke od marketing strategija – penetracija tržišta npr. gde možete spustiti cenu ispod vaših trošk...