Пређи на главни садржај

Органи Народне банке Србије

Органи Народне банке Србије

Органи Народне банке Србије су:
·     Извршни одбор (Монетарни одбор),
·     гувернер, и
Извршни одбор утврђује монетарну и девизну политику, као и активности ради очувања и јачања стабилности финансијског система. Извршни одбор НБС чине гувернер, вицегувернери (3 вицегувеернера)и директор Управе за надзор финансијским институцијама. Извршни одбор посебно утврђује: 
·     програм монетарне политике Народне банке Србије;
·     начин утврђивања каматних стопа Народне банке Србије и начин обрачуна,  наплате и плаћања камате на пласмане и друга потраживања Народне банке Србије, као и на средства на која Народна банка Србије плаћа камату; 
·     услове и начин издавања хартија од вредности Народне банке Србије; 
·     услове под којима и начин на који Народна банка Србије спроводи операције на отвореном тржишту и обавља дисконтне послове; 
·     политику одобравања краткорочних кредита; 
·     политику курса динара; 
·     основице за обрачунавање обавезне резерве и стопе обавезне резерве,
·     политику управљања девизним резервама, као и смернице за управљање тим резервама; 
·     друге инструменте и мере монетарне и девизне политике; 
·     мере за одржавање ликвидности банака; 
·     мере и активности,  у оквиру надлежности Народне банке Србије,  ради очувања и јачања стабилности финансијског система.
Извршни одбор утврђује референтну каматну стопу и друге каматне стопе које Народна банка Србије примењује у спровођењу монетарне политике. Седнице Извршног одбора накојима се одлучује и референтној каматној стопи одржавају се по правилу првог радног четвртка након 5. у месецу.

Извршни одбор одлучује о давању и одузимању дозвола за рад банкама, о давању и одузимању друштвима за осигурање дозвола за обављање делатности осигурања, о давању и одузимању дозвола за обављање послова финансијског лизинга, о давању и одузимању друштвима за управљање добровољним пензијским фондовима дозвола за рад и дозвола за управљање тим фондовима.
Извршни одбор доноси одлуке на седницама,  већином гласова свих чланова.  У случају изједначеног броја гласова, одлучује глас гувернера. 

Народном банком Србије руководи гувернер, који заступа и представља Народну банку Србије. Гувернера Народне банке Србије бира Народна скупштина Републике Србије са мандатом од шест година, с правом поновног избора.
Гувернер руководи пословањем Народне банке Србије и организује њен рад; спроводи одлуке Извршног одбора и Савета; доноси прописе, опште и појединачне акте из надлежности Народне банке Србије, који законом нису стављени у надлежност Извршног одбора и Савета;  предлаже прописе, опште и појединачне акте које доносе Извршни одбор и Савет, ако Законом о Народној банци Србије није друкчије уређено; уређује унутрашњу организацију Народне банке Србије и систематизацију радних места у Народној банци Србије,  као и радне односе запослених у Народној банци Србије;  именује и разрешава запослене који руководе организационим јединицама у Народној банци Србије и обавља друге послове утврђене Законом о Народној банци Србије. Гувернер,  као председавајући Извршног одбора, потписује решења која доноси Извршни одбор.

Савет гувернера чине пет чланова, укључујући и председника, које бира Народна скупштина на предлог  одбора Народне скупштине надлежног за послове финансија. Чланови Савета бирају се на пет година, с правом поновног избора.
Савет гувернера:
·     доноси Статут Народне банке Србије,  на предлог Извршног одбора; 
·     утврђује режим курса динара, на предлог Извршног одбора, уз сагласност Владе;
·     доноси стратегију упрваљања девизним резервама на предлог Извршног одбора;
·     одлучује о чланству у међународној финансијској организацији и институцији; 
·     доноси финансијски план Народне банке Србије; 
·     усваја годишње финансијске извештаје Народне банке Србије; 
·     бира руководиоца у Народној банци Србије за послове интерне ревизије; 
·     бира спољног ревизора;
·     разматра извештај спољног ревизора и прати примену његових препорука у Народној банци Србије; 
·     врши надзор над системом финансијског извештавања,  управљања ризицима и унутрашњих контрола у Народној банци Србије; 
·     оцењује да ли су рачуноводствене политике и процедуре које су усвојене у Народној банци Србије одговарајуће; 
·     усваја годишњи план о обављању интерне ревизије у Народној банци Србије и периодично разматра извештаје о обављеној интерној ревизији; 
·     врши надзор над обављањем интерне ревизије и обављањем усклађености пословања у Народној банци Србије; 
·     доноси стратегију развоја Народне банке Србије, коју предлаже Извршни одбор, и прати њено спровођење.


Коментари

Популарни постови са овог блога

MEĐUNARODNA ŠPEDICIJA - ŠPEDITERSKA DOKUMENTA

ŠPEDITERSKA DOKUMENTA - FIATA dokumenta Često se u logističkom poslovanju javljaju slučajevi kada se prevozni dokument ne koristi kao dokaz za naplatu robe ili je roba plativa pre njegovog ispostavljanja. Takoñe je često izražena potreba za izdavanjem jedinstvenog transportnog dokumenta koji bi pokrivao celokupan transport od pošiljaoca do primaoca. Na ove pojave na tržištu špediteri su veoma brzo I efikasno reagovali ispostavljajući dokumente koji razrešavaju ove situacije u korist nesmetanog odvijanja spoljnotrgovinskog prometa. U te svrhe se koriste špediterska dokumenta koja je izdao Meñunarodni savez špediterskih udruženja (FIATA savez). Postoji pet različitih špediterskih potvrda a to su: ·          FCR – špediterska potvrda ·          FCT – transportna potvrda ·          FBL – teretnica za kombinovani transport ·          FWR – skladišna potvrda ·          SDT – potvrda pošiljaoca za prevoz opasne robe ŠPEDITERSKA POTVRDA - FCR (Fonwarding agent certificate o

ПРЕДУЗЕТНИШТВО: Значај предузетништва

  ЗНАЧАЈ ПРЕДУЗЕТНИШТВА Посматра се из угла предузетника али и из угла читавог друштва. Предузетник као појединац покреће и иницира пословну активност, производи производе или ствара услуге и тежи да оствари добит. Средства која зарађује користи као средства за живот своје породице и и задовољавање сопствених потреба. Предузетник запошљава себе, а често и чланове своје породице. Део добити предузетник реинвестира у проширење постојећег или започињање новог посла, тиме се задовољава критеријум одрживог развоја у дужем периоду. Са личног становишта за предузетника је значајан и осећај задовољства послом и постигнутим резултатима, осећај самосталности и независности у послу. Нпр. предузетник себи одређује радно време, динамику и начин рада.   Предузетништво је значајно за развој читаве привреде и друштва. Предузетник осим што запошљава себе и чланове своје породице, ангажује и запошљава друге раднике и плаћа порезе и доприносе држави. *Приходе које држава остварује наплатом

ПРЕДУЗЕТНИШТВО - ПРЕДУЗЕТНИЧКА ИДЕЈА; МЕТОДЕ ПРИКУПЉАЊА ПРЕДУЗЕТНИЧКИХ ИДЕЈА

9/10 ПРЕДУЗЕТНИЧКА ИДЕЈА Предузетничка идеја је представа о нечему што желимо да радимо (производ или услуга) да би смо задовољили жеље потрошача (купаца) и остварили властите интересе (добит). Идеја треба да: 1. Поседује тржишне и финансијске потенцијале – да је исплатива 2. Одражава личност и интересе предузетника: - Шта знам? - Шта желим? - Шта објективно могу да урадим? Најчешћа грашка коју предузетници праве када отпочињу бизнис   јесте то што упорно покушавају да продају производе и услуге које они воле и желе и у чијем стварању уживају. То што за производе и услуге постоје купци није довољно за успех предузетничке идеје. Важно је узети у обзир понуду – КОНКУРЕНЦИЈУ Најрационалније је да предузетник открије шта то купци желе да купе, а конкуренти не могу да понуде. Успешан бизнис се може изградити у у областима у којима предузетник нема искуства и резултате и за која није везан образовањем. Ризик је тада већи али се може смањити проналажењем партнера, с