Пређи на главни садржај

Mеђународна шпедиција - Организација збирног транспорта

Понављање градива - претходна лекција

Ову лекцију смо радили на претходним часовима док сте још ишли у школу. Ако је немате записану у свеску у наставку је можете прочитати


Организација збирног транспорта


Са аспекта организације збирни транспорт се реализује на два начина:
1. Веће пошиљке се директно преузимају камионима који иду од једног утоварног места до другог и на тај начин се за више крајњих корисника транспорта врши директно преузимање робе.
Након последњег утовара робе које нису извозно оцарињене, се царине и камон се бломбира како би мого да напусти царинску зону и роба се транспортује до одредишта. Мање пошиљке нису погодне за овакав вид транспорта јер велики камиони губе много времена на утоварима и уколико је потребно на много утоварних места утоварити мале пошиљке овакав вид транспорта постаје неефикасан и неекономичан.
2. Транспорт малих пошиљки се организује консолидацијом малих пошиљки на једно место одакле се камионима директно допремају до крајњег одредишта.
У сарадњи са партенерима организује се прикупљање робе мањим возилима и достава до јединсвеног складишта на којем се консолидује сва роба из једног географксог региона. Одатле се роба одпрема камионима који врше утовар само на том једном месту и робу директно транспортују до збирног терминала у земљи одредишта где се врши увозно царињење и локална достава до крајњег корисника. На тај начин се смањују трошкови транспорта и обезбеђује се већа економичност и ефикасност. Овакав вид транспорта може да буде и бржи од стандардног збирног транспорта приликом кога камиони иду од једног до другог утоварног места док се не напуне.
Збирни транспорт обезбеђује логистичка решења која компанијама омогућују да организацију пословања са мањом количином залиха и испоставу у рекордном времену.


Коментари

Популарни постови са овог блога

ПРЕДУЗЕТНИШТВО: Значај предузетништва

  ЗНАЧАЈ ПРЕДУЗЕТНИШТВА Посматра се из угла предузетника али и из угла читавог друштва. Предузетник као појединац покреће и иницира пословну активност, производи производе или ствара услуге и тежи да оствари добит. Средства која зарађује користи као средства за живот своје породице и и задовољавање сопствених потреба. Предузетник запошљава себе, а често и чланове своје породице. Део добити предузетник реинвестира у проширење постојећег или започињање новог посла, тиме се задовољава критеријум одрживог развоја у дужем периоду. Са личног становишта за предузетника је значајан и осећај задовољства послом и постигнутим резултатима, осећај самосталности и независности у послу. Нпр. предузетник себи одређује радно време, динамику и начин рада.   Предузетништво је значајно за развој читаве привреде и друштва. Предузетник осим што запошљава себе и чланове своје породице, ангажује и запошљава друге раднике и плаћа порезе и доприносе држави. *Приходе које држава остварује ...

MEĐUNARODNA ŠPEDICIJA - ŠPEDITERSKA DOKUMENTA

ŠPEDITERSKA DOKUMENTA - FIATA dokumenta Često se u logističkom poslovanju javljaju slučajevi kada se prevozni dokument ne koristi kao dokaz za naplatu robe ili je roba plativa pre njegovog ispostavljanja. Takoñe je često izražena potreba za izdavanjem jedinstvenog transportnog dokumenta koji bi pokrivao celokupan transport od pošiljaoca do primaoca. Na ove pojave na tržištu špediteri su veoma brzo I efikasno reagovali ispostavljajući dokumente koji razrešavaju ove situacije u korist nesmetanog odvijanja spoljnotrgovinskog prometa. U te svrhe se koriste špediterska dokumenta koja je izdao Meñunarodni savez špediterskih udruženja (FIATA savez). Postoji pet različitih špediterskih potvrda a to su: ·          FCR – špediterska potvrda ·          FCT – transportna potvrda ·          FBL – teretnica za kombinovani transport ·      ...

POJAM PREZENTACIJE I SLAJDA

POJAM PREZENTACIJE I SLAJDA Microsoft PowerPoint je alat za izradu prezentacija. Namenjen je izradi interaktivnih slajd–prezentacija. Glavni rezultat rada PowerPoint-a je datoteka čijim pokretanjem se prikazuje niz slajdova koji se smenjuju. Sadržaj prezentacije čine tekst, slike, tabele, grafikoni, multimedijalni efekti. Kada se otvori program uobičajeni pogled je Normal View. Centralni deo zauzima pojedinačni slajd na kome se trenutno radi.  Prezentacija se koristi za:  Efikasno prenošenje ideja ka gledaocima.   Reklamni materijali koji se publikuju na izložbama, sajamskim štandovima (sadržaj se automatski “vrti u krug”) Podrška živom izlaganju govornika - govornik sam smenjuje slajdove dok govori, kako bi uz pomoć slike bolje ilustrovao svoje ideje U svakoj prezentaciji iza činjenica i podataka koje saopštavate, Vi otkrivate i Vas same, kao i Vaš odnos prema onima koji Vas slušaju i prate Vaše izlaganje. Faze izrade prezentacije su: -  ...