Пређи на главни садржај

Mеђународна шпедиција - Организација збирног транспорта

Понављање градива - претходна лекција

Ову лекцију смо радили на претходним часовима док сте још ишли у школу. Ако је немате записану у свеску у наставку је можете прочитати


Организација збирног транспорта


Са аспекта организације збирни транспорт се реализује на два начина:
1. Веће пошиљке се директно преузимају камионима који иду од једног утоварног места до другог и на тај начин се за више крајњих корисника транспорта врши директно преузимање робе.
Након последњег утовара робе које нису извозно оцарињене, се царине и камон се бломбира како би мого да напусти царинску зону и роба се транспортује до одредишта. Мање пошиљке нису погодне за овакав вид транспорта јер велики камиони губе много времена на утоварима и уколико је потребно на много утоварних места утоварити мале пошиљке овакав вид транспорта постаје неефикасан и неекономичан.
2. Транспорт малих пошиљки се организује консолидацијом малих пошиљки на једно место одакле се камионима директно допремају до крајњег одредишта.
У сарадњи са партенерима организује се прикупљање робе мањим возилима и достава до јединсвеног складишта на којем се консолидује сва роба из једног географксог региона. Одатле се роба одпрема камионима који врше утовар само на том једном месту и робу директно транспортују до збирног терминала у земљи одредишта где се врши увозно царињење и локална достава до крајњег корисника. На тај начин се смањују трошкови транспорта и обезбеђује се већа економичност и ефикасност. Овакав вид транспорта може да буде и бржи од стандардног збирног транспорта приликом кога камиони иду од једног до другог утоварног места док се не напуне.
Збирни транспорт обезбеђује логистичка решења која компанијама омогућују да организацију пословања са мањом количином залиха и испоставу у рекордном времену.


Коментари

Популарни постови са овог блога

MEĐUNARODNA ŠPEDICIJA - ŠPEDITERSKA DOKUMENTA

ŠPEDITERSKA DOKUMENTA - FIATA dokumenta Često se u logističkom poslovanju javljaju slučajevi kada se prevozni dokument ne koristi kao dokaz za naplatu robe ili je roba plativa pre njegovog ispostavljanja. Takoñe je često izražena potreba za izdavanjem jedinstvenog transportnog dokumenta koji bi pokrivao celokupan transport od pošiljaoca do primaoca. Na ove pojave na tržištu špediteri su veoma brzo I efikasno reagovali ispostavljajući dokumente koji razrešavaju ove situacije u korist nesmetanog odvijanja spoljnotrgovinskog prometa. U te svrhe se koriste špediterska dokumenta koja je izdao Meñunarodni savez špediterskih udruženja (FIATA savez). Postoji pet različitih špediterskih potvrda a to su: ·          FCR – špediterska potvrda ·          FCT – transportna potvrda ·          FBL – teretnica za kombinovani transport ·          FWR – skladišna potvrda ·          SDT – potvrda pošiljaoca za prevoz opasne robe ŠPEDITERSKA POTVRDA - FCR (Fonwarding agent certificate o

ПРЕДУЗЕТНИШТВО: Значај предузетништва

  ЗНАЧАЈ ПРЕДУЗЕТНИШТВА Посматра се из угла предузетника али и из угла читавог друштва. Предузетник као појединац покреће и иницира пословну активност, производи производе или ствара услуге и тежи да оствари добит. Средства која зарађује користи као средства за живот своје породице и и задовољавање сопствених потреба. Предузетник запошљава себе, а често и чланове своје породице. Део добити предузетник реинвестира у проширење постојећег или започињање новог посла, тиме се задовољава критеријум одрживог развоја у дужем периоду. Са личног становишта за предузетника је значајан и осећај задовољства послом и постигнутим резултатима, осећај самосталности и независности у послу. Нпр. предузетник себи одређује радно време, динамику и начин рада.   Предузетништво је значајно за развој читаве привреде и друштва. Предузетник осим што запошљава себе и чланове своје породице, ангажује и запошљава друге раднике и плаћа порезе и доприносе држави. *Приходе које држава остварује наплатом

ПРЕДУЗЕТНИШТВО - ПРЕДУЗЕТНИЧКА ИДЕЈА; МЕТОДЕ ПРИКУПЉАЊА ПРЕДУЗЕТНИЧКИХ ИДЕЈА

9/10 ПРЕДУЗЕТНИЧКА ИДЕЈА Предузетничка идеја је представа о нечему што желимо да радимо (производ или услуга) да би смо задовољили жеље потрошача (купаца) и остварили властите интересе (добит). Идеја треба да: 1. Поседује тржишне и финансијске потенцијале – да је исплатива 2. Одражава личност и интересе предузетника: - Шта знам? - Шта желим? - Шта објективно могу да урадим? Најчешћа грашка коју предузетници праве када отпочињу бизнис   јесте то што упорно покушавају да продају производе и услуге које они воле и желе и у чијем стварању уживају. То што за производе и услуге постоје купци није довољно за успех предузетничке идеје. Важно је узети у обзир понуду – КОНКУРЕНЦИЈУ Најрационалније је да предузетник открије шта то купци желе да купе, а конкуренти не могу да понуде. Успешан бизнис се може изградити у у областима у којима предузетник нема искуства и резултате и за која није везан образовањем. Ризик је тада већи али се може смањити проналажењем партнера, с