Пређи на главни садржај

ПРЕДУЗЕТНИШТВО - ПРЕДУЗЕТНИЧКА ИДЕЈА; МЕТОДЕ ПРИКУПЉАЊА ПРЕДУЗЕТНИЧКИХ ИДЕЈА


9/10 ПРЕДУЗЕТНИЧКА ИДЕЈА

Предузетничка идеја је представа о нечему што желимо да радимо (производ или услуга) да би смо задовољили жеље потрошача (купаца) и остварили властите интересе (добит).
Идеја треба да:
1. Поседује тржишне и финансијске потенцијале – да је исплатива
2. Одражава личност и интересе предузетника:
- Шта знам?
- Шта желим?
- Шта објективно могу да урадим?
Најчешћа грашка коју предузетници праве када отпочињу бизнис  јесте то што упорно покушавају да продају производе и услуге које они воле и желе и у чијем стварању уживају.
То што за производе и услуге постоје купци није довољно за успех предузетничке идеје. Важно је узети у обзир понуду – КОНКУРЕНЦИЈУ
Најрационалније је да предузетник открије шта то купци желе да купе, а конкуренти не могу да понуде.
Успешан бизнис се може изградити у у областима у којима предузетник нема искуства и резултате и за која није везан образовањем. Ризик је тада већи али се може смањити проналажењем партнера, сарадника (запослених) или ангажовањем консултаната.

9/10 МЕТОДЕ ПРИКУПЉАЊА ПРЕДУЗЕТНИЧКИХ ИДЕЈА

Постоји јако пуно метода прикупљања идеја али се могу издвојити:
Делфи метода (добила је име по грчком светилишту)- захтева ангажовање веће групе стручњака од којих се тражи њихово стручно мишљење коришћењем упитника. Одговори се обрађују, проверавају и поново шаљу са одговорима испитаника и проверава се да ли ће променити мишљење. Поступак се понавља док се не добију приближно исти одговори.
Вrainstorming, олуја идеја - метода креативног размишљања у којој су идеје резултат  предлога, коментара и сугестија. Метод подразумева осмишљавање, надоградњу и размену идеја. Реализује се у групи од 6 до 12 учесника. На крају се све идејевреднују и рангирају. Код овог метода морају се поштовати 4 правила:
1) не критиковати никога у групи -нема негативних коментара,
2) слобода изражавања- што је идеја смелија, то је боља,
3) пожељно је прикупити што више идеја,
4) комбинација и импровизација идеја-туђе идеје се могу користити за производњу нових властитих идеја.



Коментари

Популарни постови са овог блога

ПРЕДУЗЕТНИШТВО: Значај предузетништва

  ЗНАЧАЈ ПРЕДУЗЕТНИШТВА Посматра се из угла предузетника али и из угла читавог друштва. Предузетник као појединац покреће и иницира пословну активност, производи производе или ствара услуге и тежи да оствари добит. Средства која зарађује користи као средства за живот своје породице и и задовољавање сопствених потреба. Предузетник запошљава себе, а често и чланове своје породице. Део добити предузетник реинвестира у проширење постојећег или започињање новог посла, тиме се задовољава критеријум одрживог развоја у дужем периоду. Са личног становишта за предузетника је значајан и осећај задовољства послом и постигнутим резултатима, осећај самосталности и независности у послу. Нпр. предузетник себи одређује радно време, динамику и начин рада.   Предузетништво је значајно за развој читаве привреде и друштва. Предузетник осим што запошљава себе и чланове своје породице, ангажује и запошљава друге раднике и плаћа порезе и доприносе држави. *Приходе које држава остварује ...

MEĐUNARODNA ŠPEDICIJA - ŠPEDITERSKA DOKUMENTA

ŠPEDITERSKA DOKUMENTA - FIATA dokumenta Često se u logističkom poslovanju javljaju slučajevi kada se prevozni dokument ne koristi kao dokaz za naplatu robe ili je roba plativa pre njegovog ispostavljanja. Takoñe je često izražena potreba za izdavanjem jedinstvenog transportnog dokumenta koji bi pokrivao celokupan transport od pošiljaoca do primaoca. Na ove pojave na tržištu špediteri su veoma brzo I efikasno reagovali ispostavljajući dokumente koji razrešavaju ove situacije u korist nesmetanog odvijanja spoljnotrgovinskog prometa. U te svrhe se koriste špediterska dokumenta koja je izdao Meñunarodni savez špediterskih udruženja (FIATA savez). Postoji pet različitih špediterskih potvrda a to su: ·          FCR – špediterska potvrda ·          FCT – transportna potvrda ·          FBL – teretnica za kombinovani transport ·      ...

PREDUZETNIŠTVO: Pojam i vrste troškova

Pojam i vrste troškova U prethodnoj lekciji naučili ste da sastavite Bilans uspeha u kom su sa jedne strane suprostavljeni prihodi i rashodi sa druge strane. Rashode čine različite vrste troškova koje ste vi prikazali u vašim planskim bilansima uspeha. Definicija pojma troška glasi: Trošak je novčani izraz utrošaka. Utrošci su izraženi fizičkim jedinicama mere.   Npr. za proizvodnju jedne svečane haljine utrošili smo 3m tkanine, to je utrošak materijala. Ako je cena jednog metra tkanine npr. 2000,00 dinara – jedinična cena materijal, onda će trošak materijala za proizvodnju haljine biti 3*2000,00dinara=6000,00 dinara. Pre nego što proizvod ili uslugu ponudite na tržištu potrebno je da formirate cenu po kojoj ćete proizvod ili uslugu nuditi kupcima i pri tome morate vodit računa da ta cena pokrije vaše troškove jer u suprotnom poslovaćete sa gubitkom (spominjali smo ranije neke od marketing strategija – penetracija tržišta npr. gde možete spustiti cenu ispod vaših trošk...