Пређи на главни садржај

POJAM PREZENTACIJE I SLAJDA

POJAM PREZENTACIJE I SLAJDA

Microsoft PowerPoint je alat za izradu prezentacija. Namenjen je izradi interaktivnih slajd–prezentacija. Glavni rezultat rada PowerPoint-a je datoteka čijim pokretanjem se prikazuje niz slajdova koji se smenjuju. Sadržaj prezentacije čine tekst, slike, tabele, grafikoni, multimedijalni efekti.
Kada se otvori program uobičajeni pogled je Normal View. Centralni deo zauzima pojedinačni slajd na kome se trenutno radi.
 Prezentacija se koristi za: 
  • Efikasno prenošenje ideja ka gledaocima. 
  • Reklamni materijali koji se publikuju na izložbama, sajamskim štandovima (sadržaj se automatski “vrti u krug”)
  • Podrška živom izlaganju govornika - govornik sam smenjuje slajdove dok govori, kako bi uz pomoć slike bolje ilustrovao svoje ideje


U svakoj prezentaciji iza činjenica i podataka koje saopštavate, Vi otkrivate i Vas same, kao i Vaš odnos prema onima koji Vas slušaju i prate Vaše izlaganje.

Faze izrade prezentacije su:
-          planiranje,
-          pripreme,
-           izrade,
-          izlaganja.


Faza planiranja: 

Treba odgovoriti na pitanje gde, čime, šta i kako prezentovati. 
Potebno je:
  •           Precizno definisanje teme prezentacije.
  •           Definisanje cilja prezentacije.
  •            Analiza mesta prezentiranja.
  •            Analiza publike i njihovih očekivanja.
  •            Izbor prezentacionih uređaja.
  •            Prikupljanje i strukturiranje materijala.
  •            Izgradnja centralne teme.
  •           Filtriranje bitnog za prezentaciju.
  •           Organizovanje sadržaja.
  •            Vreme trajanja prezentacije.


 Faza pripreme:
  •           Šta ću pričati?
  •           Zašto ću pričati?
  •           Kako ću pričati?
  •           Koliko ću pričati?
  •           Ko će me slušati?
  •         Gde ću predavati?


Faza izrade:

Slajd  je osnovni elemenat prezentacije. Slajdovi moraju biti uniformni (pozadina svih slajdova treba da bude ista, ista šema boja).  Prezentacija treba da bude estetski i tehnički efektna.
  • Poželjno je praćenje tehnoloških trendova u prezentovanju (izbor template-a, layout-a, fonta, veličine slova, slika, animacija, izbor efekata i prelaza između slajdova...) Koristite isti font i boje za sve slajdove i ne više od 2-3 boje.
  •  Velicina slova: slova na slajdu ne manja od 22, naslov ne manji od 28. Korišćenje samo velikih slova  je teško za čitanje i teba ih izbegavati.
  • Optimalo je koristi 4 reda ali svakako broj redova ne teba da bude više od 5-7 redova na svakom slajdu. Stranica ne sme da bude pretrpana.
  • Oznaka firme, redni broj slajda ili neki drugi znak uvek treba da budu na istom mestu. Stranice moraju da imaju istu formu.
  • Koristite ilustracije kada je potrebno, ukoliko su povezane sa porukom, tako da podržavaju suštinu onoga što saopštavate.
  • Pripremite takav broj slajdova koji je zaista potreban za vizuelni prikaz.
  • Vaše poruke i bitnih delova saopštenja treba da budu u skladu sa vremenom koje vam je na raspolaganju
  • Prvi slajd je naslovini, uvodni slajd, a poslednji slajd ima kao temu zaključak i treba da predstalja poruku slušaocima prezentacije.
  • Zamke mogu bit: Loša struktura elemenata na slajdu; Ponavljanje određenih reči i pojmova; Neusklađenost boja;  Neodgovarajuća veličina slova na slajdu; Previše specijalnih efekata koji odvlače pažnju od srži prezentacije; Vrtoglave prelaze između slajdova itd.


Faza izlaganja:

Unapred osmisliti predavanje – ne preskočiti nijednu bitnu informaciju (sve što je na slajdovima bar pročitati) Možete početi nekom anegdotom ili šalom u vezi vas ili teme predavanja – “razbijanje leda” Potražite “saveznike”- pratiti reakcije slušalaca.
 Jasno prezentovati sadržaj - odsustvo treme. Podeliti auditorijumu štampanu ako je potrebno ili je dostaviti mailom.
Izvući zaključke prezentacije.
 Zahvaliti se publici.

Odgovoriti na pitanja iz publike (Odgovori na pitanja su odličan način da se razlože neke ideje kojih ste se samo dotakli ali pazite da ne odlutate.  

Коментари

Популарни постови са овог блога

ПРЕДУЗЕТНИШТВО: Значај предузетништва

  ЗНАЧАЈ ПРЕДУЗЕТНИШТВА Посматра се из угла предузетника али и из угла читавог друштва. Предузетник као појединац покреће и иницира пословну активност, производи производе или ствара услуге и тежи да оствари добит. Средства која зарађује користи као средства за живот своје породице и и задовољавање сопствених потреба. Предузетник запошљава себе, а често и чланове своје породице. Део добити предузетник реинвестира у проширење постојећег или започињање новог посла, тиме се задовољава критеријум одрживог развоја у дужем периоду. Са личног становишта за предузетника је значајан и осећај задовољства послом и постигнутим резултатима, осећај самосталности и независности у послу. Нпр. предузетник себи одређује радно време, динамику и начин рада.   Предузетништво је значајно за развој читаве привреде и друштва. Предузетник осим што запошљава себе и чланове своје породице, ангажује и запошљава друге раднике и плаћа порезе и доприносе држави. *Приходе које држава остварује ...

MEĐUNARODNA ŠPEDICIJA - ŠPEDITERSKA DOKUMENTA

ŠPEDITERSKA DOKUMENTA - FIATA dokumenta Često se u logističkom poslovanju javljaju slučajevi kada se prevozni dokument ne koristi kao dokaz za naplatu robe ili je roba plativa pre njegovog ispostavljanja. Takoñe je često izražena potreba za izdavanjem jedinstvenog transportnog dokumenta koji bi pokrivao celokupan transport od pošiljaoca do primaoca. Na ove pojave na tržištu špediteri su veoma brzo I efikasno reagovali ispostavljajući dokumente koji razrešavaju ove situacije u korist nesmetanog odvijanja spoljnotrgovinskog prometa. U te svrhe se koriste špediterska dokumenta koja je izdao Meñunarodni savez špediterskih udruženja (FIATA savez). Postoji pet različitih špediterskih potvrda a to su: ·          FCR – špediterska potvrda ·          FCT – transportna potvrda ·          FBL – teretnica za kombinovani transport ·      ...

PREDUZETNIŠTVO: Pojam i vrste troškova

Pojam i vrste troškova U prethodnoj lekciji naučili ste da sastavite Bilans uspeha u kom su sa jedne strane suprostavljeni prihodi i rashodi sa druge strane. Rashode čine različite vrste troškova koje ste vi prikazali u vašim planskim bilansima uspeha. Definicija pojma troška glasi: Trošak je novčani izraz utrošaka. Utrošci su izraženi fizičkim jedinicama mere.   Npr. za proizvodnju jedne svečane haljine utrošili smo 3m tkanine, to je utrošak materijala. Ako je cena jednog metra tkanine npr. 2000,00 dinara – jedinična cena materijal, onda će trošak materijala za proizvodnju haljine biti 3*2000,00dinara=6000,00 dinara. Pre nego što proizvod ili uslugu ponudite na tržištu potrebno je da formirate cenu po kojoj ćete proizvod ili uslugu nuditi kupcima i pri tome morate vodit računa da ta cena pokrije vaše troškove jer u suprotnom poslovaćete sa gubitkom (spominjali smo ranije neke od marketing strategija – penetracija tržišta npr. gde možete spustiti cenu ispod vaših trošk...