POJAM PREZENTACIJE I SLAJDA
Microsoft PowerPoint je alat za
izradu prezentacija. Namenjen je izradi interaktivnih slajd–prezentacija.
Glavni rezultat rada PowerPoint-a je datoteka čijim pokretanjem se prikazuje
niz slajdova koji se smenjuju. Sadržaj prezentacije čine tekst, slike, tabele,
grafikoni, multimedijalni efekti.
Kada se otvori program uobičajeni
pogled je Normal View. Centralni deo zauzima pojedinačni slajd na kome se
trenutno radi.
Prezentacija se koristi za:
- Efikasno prenošenje ideja ka gledaocima.
- Reklamni materijali koji se publikuju na izložbama, sajamskim štandovima (sadržaj se automatski “vrti u krug”)
- Podrška živom izlaganju govornika - govornik sam smenjuje slajdove dok govori, kako bi uz pomoć slike bolje ilustrovao svoje ideje
U svakoj prezentaciji iza činjenica i podataka koje
saopštavate, Vi otkrivate i Vas same, kao i Vaš odnos prema onima koji Vas
slušaju i prate Vaše izlaganje.
Faze izrade prezentacije su:
-
planiranje,
-
pripreme,
-
izrade,
-
izlaganja.
Faza planiranja:
Treba odgovoriti na pitanje gde,
čime, šta i kako prezentovati.
Potebno je:
- Precizno definisanje teme prezentacije.
- Definisanje cilja prezentacije.
- Analiza mesta prezentiranja.
- Analiza publike i njihovih očekivanja.
- Izbor prezentacionih uređaja.
- Prikupljanje i strukturiranje materijala.
- Izgradnja centralne teme.
- Filtriranje bitnog za prezentaciju.
- Organizovanje sadržaja.
- Vreme trajanja prezentacije.
Faza pripreme:
- Šta ću pričati?
- Zašto ću pričati?
- Kako ću pričati?
- Koliko ću pričati?
- Ko će me slušati?
- Gde ću predavati?
Faza izrade:
Slajd je osnovni elemenat prezentacije. Slajdovi
moraju biti uniformni (pozadina svih slajdova treba da bude ista, ista šema
boja). Prezentacija treba da bude estetski
i tehnički efektna.
- Poželjno je praćenje tehnoloških trendova u prezentovanju (izbor template-a, layout-a, fonta, veličine slova, slika, animacija, izbor efekata i prelaza između slajdova...) Koristite isti font i boje za sve slajdove i ne više od 2-3 boje.
- Velicina slova: slova na slajdu ne manja od 22, naslov ne manji od 28. Korišćenje samo velikih slova je teško za čitanje i teba ih izbegavati.
- Optimalo je koristi 4 reda ali svakako broj redova ne teba da bude više od 5-7 redova na svakom slajdu. Stranica ne sme da bude pretrpana.
- Oznaka firme, redni broj slajda ili neki drugi znak uvek treba da budu na istom mestu. Stranice moraju da imaju istu formu.
- Koristite ilustracije kada je potrebno, ukoliko su povezane sa porukom, tako da podržavaju suštinu onoga što saopštavate.
- Pripremite takav broj slajdova koji je zaista potreban za vizuelni prikaz.
- Vaše poruke i bitnih delova saopštenja treba da budu u skladu sa vremenom koje vam je na raspolaganju
- Prvi slajd je naslovini, uvodni slajd, a poslednji slajd ima kao temu zaključak i treba da predstalja poruku slušaocima prezentacije.
- Zamke mogu bit: Loša struktura elemenata na slajdu; Ponavljanje određenih reči i pojmova; Neusklađenost boja; Neodgovarajuća veličina slova na slajdu; Previše specijalnih efekata koji odvlače pažnju od srži prezentacije; Vrtoglave prelaze između slajdova itd.
Faza izlaganja:
Unapred osmisliti predavanje – ne
preskočiti nijednu bitnu informaciju (sve što je na slajdovima bar pročitati) Možete
početi nekom anegdotom ili šalom u vezi vas ili teme predavanja – “razbijanje
leda” Potražite “saveznike”- pratiti reakcije slušalaca.
Jasno prezentovati sadržaj - odsustvo treme.
Podeliti auditorijumu štampanu ako je potrebno ili je dostaviti mailom.
Izvući zaključke prezentacije.
Zahvaliti se publici.
Odgovoriti na pitanja iz publike (Odgovori
na pitanja su odličan način da se razlože neke ideje kojih ste se samo dotakli
ali pazite da ne odlutate.
Коментари
Постави коментар