Пређи на главни садржај

Osnovne funkcije u Excelu

Funkcije u Excelu imaju veoma jednostavnu primenu. Funkcija je već napravljena i kao takva se već nalazi u Excelu.

1. izaberete ćeliju.
2. kliknete na Insert Function  (fx) gde birate funkciju koja vam treba, popunite argumente (jedan ili više)  i potvrdite sa Enter. Struktura je jednostavna i izgleda ovako =IME FUNKCIJE(ARGUMENT).
Argumenti mogu biti: oblasti, brojevi, tekst ili logičke vrednosti.  Ako ih ima više, odvajaju se znakom „;

Funkcije koje smo obradili su:
=SUM(arg) je funkcija za sabiranje. Argument je oblast koja se sabira (npr. A1:A20). Selektujete ćeliju, kliknete na fx na liniji za formule i izaberete funkciju Sum. U sledećem koraku selektujete oblast za sabiranje (npr. L4:L23) i potvrdite sa Enter.
Pošto se funkcija Sum često koristi, napravljena je i prečica za ovu funkciju tako da  možete da koristite i AutoSum koja se inače nalazi na tabu Formulas ili na tabu Home u gornjem desnom uglu. U ovom slučaju program “predlaže” oblast za sabiranje, tako da ako je predložena oblast tačna, dovoljno da potvrdite enterom. U slučaju da je program “pogrešio” mišem selektujete željenu oblast i potvrdite enterom.

=AVERAGE(arg) je funkcija za prosek. Argument je oblast koja ulazi u prosek.
Prosečna cena se računa pomoću funkcije Average. Selektujete ćeliju, kliknete na fx na liniji za formule i izaberete funkciju Average. U sledećem koraku selektujete oblast za koju računate prosečnu vrednost (npr. K4:K23) i potvrdite enterom.

=MAX(arg) je funkcija koja traži najveću vrednost. Argument je oblast koja se pretražuje.
=MIN(arg) je funkcija koja traži najmanju vrednost. Argument je oblast koja se pretražuje.
Najveća vrednost iznosa se računa pomoću funkcije Max. Selektujete ćeliju, kliknete na fx na liniji za formule i izaberete funkciju Max. U sledećem koraku selektujete oblast iz koje treba da izvučete maksimalnu vrednost (npr. L4:L23) i potvrdite enterom. Na isti način se traži i najmanja vrednost, s tim što se koristi funkcija Min.

=COUNT(arg) je funkcija koja služi za prebrojavanje. Argument je oblast koja se prebrojava.
Broj stavki se računa pomoću funkcije Count. Selektujete ćeliju, kliknete na fx na liniji za formule i izaberete funkciju Count. U sledećem koraku selektujete oblast za brojanje ( bilo koja kolona koja sadrži brojeve a ne slova, npr. F4:F23) i potvrdite enterom.
Za sve gore navedene funkcije argumenti mogu da budu i više oblasti. Može da se zaključi da sve prethodne funkcije imaju po jedan argument, a to je oblast na kojoj se izvršavaju. Odgovor na poslednja dva pitanja u zadatku daju funkcije sa dva odnosno tri argumenta.

=COUNTIF(Range;Criteria) je funkcija za uslovno prebrojavanje. Criteria je u stvari uslov koji tražimo, a Range je oblast u kojoj tražimo koliko se puta javlja zadati uslov.
Za razliku od funkcije Count, koja redom broji sve stavke, funkcija Countif broji samo stavke koje zadovoljavaju zadati kriterijum. U zadatku koji smo radili na času treba da izbrojimo koliko puta se javlja reč “profili”. To je ujedno i kriterijum, a oblast gde program treba da broji i traži je npr. C4:C23.


=SUMIF(Range;Criteria;Sum_range) je funkcija za uslovno sabiranje. Criteria je u stvari uslov koji tražimo, a Range oblast gde da nađemo traženi uslov. Sum_range je oblast iz koje se uzima vrednost za sabiranje, a koja zadovoljava traženi uslov.

Коментари

Популарни постови са овог блога

ПРЕДУЗЕТНИШТВО: Значај предузетништва

  ЗНАЧАЈ ПРЕДУЗЕТНИШТВА Посматра се из угла предузетника али и из угла читавог друштва. Предузетник као појединац покреће и иницира пословну активност, производи производе или ствара услуге и тежи да оствари добит. Средства која зарађује користи као средства за живот своје породице и и задовољавање сопствених потреба. Предузетник запошљава себе, а често и чланове своје породице. Део добити предузетник реинвестира у проширење постојећег или започињање новог посла, тиме се задовољава критеријум одрживог развоја у дужем периоду. Са личног становишта за предузетника је значајан и осећај задовољства послом и постигнутим резултатима, осећај самосталности и независности у послу. Нпр. предузетник себи одређује радно време, динамику и начин рада.   Предузетништво је значајно за развој читаве привреде и друштва. Предузетник осим што запошљава себе и чланове своје породице, ангажује и запошљава друге раднике и плаћа порезе и доприносе држави. *Приходе које држава остварује ...

MEĐUNARODNA ŠPEDICIJA - ŠPEDITERSKA DOKUMENTA

ŠPEDITERSKA DOKUMENTA - FIATA dokumenta Često se u logističkom poslovanju javljaju slučajevi kada se prevozni dokument ne koristi kao dokaz za naplatu robe ili je roba plativa pre njegovog ispostavljanja. Takoñe je često izražena potreba za izdavanjem jedinstvenog transportnog dokumenta koji bi pokrivao celokupan transport od pošiljaoca do primaoca. Na ove pojave na tržištu špediteri su veoma brzo I efikasno reagovali ispostavljajući dokumente koji razrešavaju ove situacije u korist nesmetanog odvijanja spoljnotrgovinskog prometa. U te svrhe se koriste špediterska dokumenta koja je izdao Meñunarodni savez špediterskih udruženja (FIATA savez). Postoji pet različitih špediterskih potvrda a to su: ·          FCR – špediterska potvrda ·          FCT – transportna potvrda ·          FBL – teretnica za kombinovani transport ·      ...

PREDUZETNIŠTVO: Pojam i vrste troškova

Pojam i vrste troškova U prethodnoj lekciji naučili ste da sastavite Bilans uspeha u kom su sa jedne strane suprostavljeni prihodi i rashodi sa druge strane. Rashode čine različite vrste troškova koje ste vi prikazali u vašim planskim bilansima uspeha. Definicija pojma troška glasi: Trošak je novčani izraz utrošaka. Utrošci su izraženi fizičkim jedinicama mere.   Npr. za proizvodnju jedne svečane haljine utrošili smo 3m tkanine, to je utrošak materijala. Ako je cena jednog metra tkanine npr. 2000,00 dinara – jedinična cena materijal, onda će trošak materijala za proizvodnju haljine biti 3*2000,00dinara=6000,00 dinara. Pre nego što proizvod ili uslugu ponudite na tržištu potrebno je da formirate cenu po kojoj ćete proizvod ili uslugu nuditi kupcima i pri tome morate vodit računa da ta cena pokrije vaše troškove jer u suprotnom poslovaćete sa gubitkom (spominjali smo ranije neke od marketing strategija – penetracija tržišta npr. gde možete spustiti cenu ispod vaših trošk...